Kandidatexamen

Nu var det allt bra länge sedan jag skrev. Har skrivit kandidatexamensuppsats i några månader Och det har varit allt som funnits i min värld fram tills nu. Igår var sista gången vi skickade in arbetet till vår lärare för kommentarer och även om vi kommer behöva redigera innan inlämningsdagen så känns det så skönt! 

Jag om min skrivpartner har båda kämpat på bra. I vi har träffats varje dag och skrivit och sedan gått hem och fortsatt skriva där fram till 2 på natten för att sedan gå upp och träffas igen vid 9 (något som innebär uppgång vid 7 för mig och 5 för min kompanjon). 

Så inatt när vi lämnat in bestämde jag mig för att jag förtjänade vila och lite ompyssling. Idag sov jag därför till 09:00. Utan att vakna en enda gång. 

Men... 
Skolan har något hittepå att man ska gå en valbar kurs SAMTIDIGT som man skriver hela uppsatsen. Den kursen blir helt lidande. Och nu ha vi en skriftlig tenta på fredag om en vecka. Som om vi inte blir godkända på gör att vi inte får gå upp till nästa termin i höst! Hur RÄTTVIST är det??

Kommentera här: